Blomstra – en del av Miljöcenter

Vi är stolta över att kunna välkomna varumärket Blomstra till en familj som får hem och trädgård att grönska. Sedan april 2020 är det välkända och uppskattade varumärket Blomstra en del av Miljöcenter.

– Vi är glada över att Blomstra nu finns i vårt sortiment och är en del av oss, säger produktchef Kerstin Finnman.

Flera generationer har hunnit vattna sina växter med Blomstra genom åren, sett den i sin barndom och själv fortsatt använda den. I nästan 70 år har den gröna flaskan med blommor haft sin givna plats i ett ständigt växande sortiment av växtnäring.
Så vad är hemligheten bakom Blomstra som fått den att stå stark under så många år?

– Blomstra är framtagen och utvecklad i samarbete med Sveriges lantbruksuniversitet och den unika sammansättningen grundas på forskning, berättar Kerstin Finnman. Den är utprovad och testad i det samarbetet för att uppnå en sammansättning av mineraler och spårämnen som är optimal för växterna.

Blomstra är en mycket avancerad växtnäringsprodukt helt unik i sitt slag. Blomstra är den enda produkten som innehåller alla essentiella växtnäringsämnen, i bevisat optimala proportioner för växters behov, enligt banbrytande och prisbelönt forskning vid SLU. Dess egenskaper optimerar tillväxt och kvalitet, som vackrare prydnadsväxter, motståndskraftigare trädgårdsväxter och snabbväxande köksträdgårdsväxter med mer smak. Kort sagt Blomstra ger maximerad produktivitet med minimerad miljöpåverkan.

Blomstra fungerar för alla växter och ger dem de näringsämnen de behöver. Använd den till krukväxterna inomhus och till sommarblommorna på balkongen eller terrassen. Vattna buskar och perenner i trädgården och glöm inte köksträdgården.
Dessutom är Blomstra drygt genom att den tas upp effektivt av växternas rötter:

– Den är tillverkad så att näringsämnena ska vara lätta att ta till sig och därmed blir det också minimalt läckage till jord och grundvatten, förklarar Kerstin Finnman. Näringen är mycket koncentrerad och det gör Blomstra till ett hållbart alternativ för både växterna och plånboken.

Till våren startar säsongen för Blomstra på allvar, som en del av Miljöcenter. Framtiden ser ljus ut, med ett fortsatt växande intresse för hem, trädgård och hållbarhet.

– Vi har en stark tilltro till Blomstra och hoppas att vi kan få ännu fler att upptäcka en produkt som varit flera generationers val för ett grönare liv, avslutar Kerstin Finnman.